Головна » 2018 » Сентябрь » 1 » НОВА  УКРАЇНСЬКА  ШКОЛА – ЗАПУСК РЕФОРМ
16:36
НОВА  УКРАЇНСЬКА  ШКОЛА – ЗАПУСК РЕФОРМ

 львів 001.JPG

   НОВА  УКРАЇНСЬКА  ШКОЛА – ЗАПУСК РЕФОРМ

    (про важливе на часі)

      Аналіз діяльності освітян, вагомі результати, якісні зміни, що відбулися

 у 2017/2018 навчальному році та  пріоритетні напрямки розвитку освіти

на 2018/2019 н.р.  НУШ - ключова реформа Міністерства освіти і науки.

(про важливе)

                                                                               Нашим дітям потрібна освіта для життя.

І це головна мета Нової української школи.

                                            Лілія Гриневич

 

 

       30 серпня 2018 року на базі Твіржанського НВК проведено  учительську (не)конференцію, на яку прибули керівники, заступники  закладів загальної середньої освіти, дошкільної та позашкільної освіти, голови методичних об’єднань, голови профспілкових комітетів. Почесними гостями були вчителі початкових класів, які навчатимуть першокласників у 2018-2019 н.р. по-новому в Новій українській школі.

  Саме від них, учителів 1 класу, залежатиме освітнє середовище, що сприятиме вільному розвитку творчої особистості дитини.

Чернега Валентина Григорівна, начальник відділу освіти, культури, молоді та спорту Мостиської міської ради Львівської області (Мостиська ОТГ), презентувала  аналіз діяльності освітян, вагомі результати, якісні зміни, що відбулися у 2017/2018 навчальному році та  обговорила подальшу програму дій педагогічних колективів та безпосередньо відділу освіти, культури і туризму, молоді та спорту Мостиської міської ради на 2018/2019 навчальний рік.

Минулий навчальний рік характеризувався напруженою роботою освітян, яка була націлена на створення умов рівного доступу до здобуття якісної освіти в закладах загальної середньої освіти, проведення зовнішнього незалежного оцінювання…

Аналізуючи підсумки минулого навчального року можемо засвідчити, що за підтримки міської ради, у співпраці з громадськістю нам вдалося не лише забезпечити стабільну роботу галузі, а й зробити реальні кроки щодо модернізації багатьох освітніх ланок.

Педагогічні колективи навчальних закладів у 2017/2018 навчальному році працювали над  забезпеченням стабільного функціонування навчальних закладів, покращення умов для організації освітнього процесу.

Усю методичну  роботу було спрямовано  на  реалізацію  проблеми  «Створення ефективної системи науково-методичної роботи в умовах реалізації державних освітніх стандартів, модернізації та інноваційного розвитку освіти».

«Однак методична робота має бути максимально гнучкою, сприяти підвищенню інноваційного потенціалу педагогів та якості освітнього процессу», - підкреслила Валентина Чернега.

З цією метою у 2018-2019 н.р. змінюється структура методичних об’єднань.

Адже головна  мета МО полягає в наданні допомоги педагогам в реалізації

актуальних завдань розвитку, вдосконалення і підвищення їхньої професійної

майстерності, рівня психологічної підготовки.

У 2018/2019 навчальному році реалізовувались програми, спрямовані на розвиток освітньої галузі.  

Валентина Чернега наголосила на тому, що зараз філософія освіти змінилася. Школа і освіта стає інклюзивною, такою, що враховує індивідуальні особливості і потреби кожної дитини. І головна мета Нової Української Школи - розкрити потенціал кожної дитини, допомогти їй реалізувати себе у житті.

Проводилася системна робота щодо реалізації заходів стосовно поліпшення умов утримання дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування. Основна увага приділяється забезпеченню матеріальної підтримки, виховання, навчання дітей зазначеної категорії.

  Реалізується у громаді Постанова кабінету Міністрів  України «Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими  освітніми потребами».

     У своєму виступі Очільник освіти зазначила, що Нова українська школа це ключова реформа Міністерства освіти і науки. Головна мета – створити школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, а й вміння застосовувати їх у житті.

        НУШ – це школа, до якої приємно ходити учням. Тут прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами. Водночас батькам теж подобається відвідувати цю школу, адже тут панують співпраця та взаєморозуміння.

    Отож Нова українська школа потребує вчителя, який стане  агентом змін. Сучасний педагог є коучем, фасилітатором, тьютором та ефективним модераторм індивідуальної освітньої траєкторії дитини. Тому суттєвих змін зазнає зміст та процес підготовки вчителя.

Пріоритетним завданням залишається підвищення рівня здоров’язберігаючої компетентності школярів як невід’ємного чинника здоров’я, безпеки та розвитку особистості.

  • контексті старту Нової української школи актуалізується проблема наступності між дошкільною освітою та початковою школою, що вимагає узгодження нормативно-правового поля, уведення у дошкільне навчання основних засад НУШ, зокрема компетентнісного принципу, узгодження програм дошкільного і шкільного навчання, забезпечення доступності здобуття дошкільної освіти.

Розвиток дошкільної освіти залишається одним із головних напрямів державної політики у галузі освіти. Основне завдання 2018-2019 н.р. – створення належних умов для отримання дітьми дошкільної освіти.

Сучасний дошкільний заклад повинен бути позитивний, динамічним простором, що оптимізує розвивальний потенціал дітей.

Відсоток охоплення дітей закладами дошкільної освіти різних типів та форм власності від  трьох років до п’яти  становить -80 %, старшого дошкільного віку (від 5 до 6 (7) років- 100%. Згідно з законом, наші діти  здобувають дошкільну освіту за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють:

  • у закладах дошкільної освіти незалежно від підпорядкування, типів і форми власності;

  • у структурних підрозділах юридичних осіб приватного і публічного права, у тому числі закладів освіти;

  • у сім’ї – за сімейною (домашньою) формою здобуття дошкільної освіти;

  • за допомогою фізичних осіб, які мають педагогічну освіту та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, у тому числі які провадять незалежну професійну діяльність;

  • за допомогою фізичних осіб - підприємців, основним видом діяльності яких є освітня діяльність.

Навчальний процес у ЗЗСО  організовано відповідно до Типових навчальних планів і програм, затверджених Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України. Повноцінність початкової загальної освіти забезпечується реалізацією як інваріантної та варіативної складових.

Одним з пріоритетних напрямків освіти є виявлення та підтримка обдарованих дітей, створення умов для розвитку їх розумового та творчого потенціалу.

Учитель XXI cтоліття має орієнтуватися на використання таких педагогічних технологій, за допомогою яких не просто поповнювалися б знання й уміння з навчального предмета, а й розвивалися такі якості учня, як пізнавальна активність, самостійність, уміння творчо виконувати завдання. Пізнавальна активність на рівні структурної одиниці спрямованості особистості свідчить про те, що учень охоче засвоює ту чи іншу інформацію, більше того — має міцно сформовану потребу в якісній пізнавальній діяльності, сильні та стійкі мотиви цієї діяльності .

Протягом 2017/2018 н. р. школярі брали активну участь у Міжнародних та Всеукраїнських конкурсах: Інтерактивному природничому конкурсі «Колосок», Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру», Всеукраїнському фізичному конкурсі «Левеня», Всеукраїнській українознавчій грі «Соняшник», «Геліантус», «Sunflower», Всеукраїнському історичному конкурсі "Лелека", в інтерактивному Міжнародному конкурсі з інформатики "Бобер"тощо.

    У 2018/2019 навчальний рік розпочнеться з Першого уроку "Я - українець». Логічним продовженням теми єдності народу України та цілісності її території стала розмова про мужність і героїзм в ім’я свободи, незалежності та демократичного розвитку нашої держави. 

   Педагогічні  колективи і надалі будуть працювати над активізацією роботи з питань виховання громадянської свідомості, шкільного самоврядування, формування почуття патріотизму, конституційних обов’язків, поваги до державних символів України, національної ідеї.

Дотримуватись принципів диференціації та індивідуалізації, психолого-педагогічних особливостей дітей. Належно вести роботу з профілактики дитячої злочинності та правопорушень.

 

Головне у 2018/2019 навчальному році:

     2018/2019 навчальний рік стартує разом із Новою українською школою, в основі реалізації якої: Концепція НУШ новий ЗУ «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VIII. Наприкінці квітня 2018 року МОН скористалося своїми повноваженнями, визначеними статтею 64 Закону про освіту, — і затвердило Типові освітні програми закладів загальної середньої освіти, замінивши Типові навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів. У листі від 03.07.2018 № 1/9-415 МОН надало об’ємні Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення в закладах загальної середньої освіти навчальних предметів та організації освітнього процесу у 2018/2019 навчальному році.

Отже,  завдання педагога в тому, щоб довести до дверей, дати ключа і навчити учня ним користуватися. Та ніхто, крім самого учня, не зможе ввійти у світ знання.

 

  

Переглядів: 324 | Додав: osvita-mmrlo | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar